PERSBERICHT – Levende Kerststal 2012

Levende Kerststal in Wageningenflyertje-levende-kerststal

In het weekend van 22 en 23 december kan iedereen in Wageningen genieten van een Levende Kerststal. Beide dagen wordt het kersttafereel van 15 tot 19 uur uitgebeeld door echte mensen, omringd door levende dieren: een os, een ezel, schapen én een kameel! De Kerststal is te bezoeken op Haarweg 12 in Wageningen, in de stal van Grebbeveld Schapen &zo.

De toegang tot de Levende Kerststal is € 4 voor volwassenen en € 2 voor kinderen (2-12 jaar), dat is inclusief een warm drankje (glühwein of warme chocolademelk). Verder kan groot en klein meedoen met kerstknutselworkshopjes (voor een klein bedrag) en is er erwtensoep met roggebrood en ander lekker wintereten te koop. Ook zullen de Wageningse topkoren Punt Uit en Dames&Heren hun mooiste kerstliederen laten horen. Vanwege de beperkte parkeergelegenheid kan iedereen het beste lopend of met de fiets komen. Zo ver is het niet, Haarweg 12 ligt aan de rand van de stad tegenover de nieuwe studentenflats. Wie meer wil weten, kan kijken op www.grebbeveld.nl.

Wageningse schaapskudde
Het Wageningse schapenbedrijf Grebbeveld Schapen &zo heeft afgelopen jaar een schaapskudde kunnen kopen door crowdfunding. Honderden ‘Grebbesupporters’ hebben geïnvesteerd in een schaap. Van het Bouwfonds mag Grebbeveld tijdelijk de voormalige proefboerderij op de Haarweg gebruiken voor het aflammeren van de schapen en voor activiteiten als lammetjesdagen, vachtviltworkshops en deze Levende Kerststal. Zo wil Grebbeveld mensen betrekken bij de schaapskudde en onderdeel zijn van de Wageningse gemeenschap. Daarom is iedereen uit Wageningen welkom, maar natuurlijk ook van daarbuiten.
_______________________________________________________________

Noot voor de pers:
Uiteraard bent u van harte welkom bij de Levende Kerststal. In elk geval zal bij de opening op zaterdag 22 december van 15-17 uur een echte baby als kerstkindje aanwezig zijn.
Meer informatie is te vinden op www.grebbeveld.nl, of bij Marjel Neefjes van Grebbeveld Schapen &zo, 06-40349079, grebbeveld@gmail.com.